Nr.2-Octombrie 2011 Nr.1-Septembrie 2011 Cursurile MediaTIN

Europa, casa noastră


"Europa, casa noastră” este o campanie de informare şi comunicare anuală menită să transpună priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene în mediul şcolar. Campania este derulată de Chelgate, în numele Reprezentanţei Comisiei Europene în România.

Ce obiective îşi propune?
Campania îşi propune să informeze elevii şi profesorii cu privire la proiectul de integrare europeană (istoria, prezentul şi viitorul acestuia), priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene, dar şi informaţii care îi privesc direct (posibilitatea de a studia şi de a lucra în statele membre, implicarea în activităţi de voluntariat, schimburi între tineri, participarea la internship-uri).Campania este deschisă tuturor şcolilor (primare şi gimnaziale), precum şi liceelor din România. Elevii participanţi trebuie să fie coordonaţi de învăţători sau profesori.

Acţiuni?
Organizarea de vizite în şcoli şi licee - Se vor organiza două categorii de vizite în şcoli – directe sau iniţiativa şcolilor, cu asistenţă logistică de la Chelgate. Este de aşteptat ca aceste vizite să se deruleze în şcoli şi licee din întreaga ţară. O astfel de vizită a avut deja loc la Botoşani, la Colegiul A.T.Laurian.
Concursul Lider European
Lider European - un concurs de dezbateri care îşi propune să-i ajute pe elevii din ciclul liceal să-şi însuşească noţiuni de leadership, oratorie, subiecte europene. 

Ce aduce implicarea elevilor în campanie:
  • încurajarea elevilor să-şi exprime opiniile pe subiecte europene
  • identificarea şi  invitarea unei personalităţi în şcoală care să le vorbească elevilor despre proiectul european
  • educarea elevilor în spiritul voluntariatului şi încurajarea lor  să fie cetăţeni activi, să se implice ca voluntari în diverse proiecte .
  • primirea unei diplome de participare semnată de şeful Reprezentanţei Comisiei Europene în România
  • schimb de experienţă şi idei cu celelalte şcoli din România. (Lorena BALAN)

Leave a Reply